TIPS: Photoscape


Kände att det var lite för längesen jag tipsade om något så jag tänkte lägga upp ett nytt. Det jag ska tipsa om är programet Photoscape, ett gratis redigeringsprogram som man lätt kan ladda ner. Dessutom kan man göra gif's, collage och redigera som sagt. Photoscape är ett väldigt lätt och har lätta grunder vilket är bra! När man redigerar bilder behöver man heller inte ha uppkoppling så det är perfekt! 
Bilden ovanför är bland annat gjord i programmet och är en så kallad gif. Jag har ju tidigare tipsat om gifprogram men då kan bilderna inte bil så stora. Bilden nedanför är också redigerad i Photoscape.


Nu när jag har det sagt tänkte jag berätta lite om dagen. Det var en nästan vanlig torsdag och andra dagen i skolan. Jag sov verkligen sååå gott i natt och det var svårt att kliva upp ur sängen imorse. Men när jag tillslut gick upp möttes jag av regndroppar och smatter mot rutan vilket var ännu en anledning till att gå tillbaka till sängen men gick istället till köket för att äta frukost. 
Nu är jag hemma från skolan igen och fick cykla hem i värsta regnet. Ikväll blir det träning. Tror det blir sista gången vi är i den lokalen för att köra stationsstyrka. Nästa gång öppnar det nya gymmet så vi får vara där, längtar så!!! Dock har jag redan ont i kroppen för tidigare pass i veckan och undrar hur tävlingen kommer gå i helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fritt fram att kommentera! :)