Lite funderingar...


Jag har tänkt på en sak...överedigering.
Jag ser många bilder under en dag som mitt öga anser vara "överedigerade". 
Jag har även tänkt på hur man stavar detta ord. Det är ju inget ord man hör dagligen och därför är det lite svårt. Ska man ha två rr mellan över och redigering? Eller ska man bara ha ett? Det är frågan det...
Men jag har valt att skriva det med ett r = Överedigering. 

Jag kollade igenom hela min blogg häromdagen, vilka bilder jag lagt upp och vad jag har skrivit. En sak jag märke tydligt var att jag inte riktigt visste vad jag ville ha för någon blogg när jag startade den. Ett av mina första inlägg var ett "New in-inlägg" och det skulle jag aldrig lägga upp nu. Nu satsar jag bara på att ha en fotoblogg. 
Jag märke även att jag var ganska glad i att överedigera bilderna. Kolla bara på de här bilderna:

1. Bilden från början
2. Samma bild men redigerad, tidigare i år
Samma bild, också redigerad men inte överedigerad!
Ser ni skillnaden!?
Bild nr. 2 la jag upp i somras och nu skulle jag säga att den var överedigerad. 
Alla dessa prickar som jag frivilligt la dit. Visste, det kan vara snyggt på vissa bilder men defentivt inte på den bilden. 
Bild nr. 3 redigerade jag om idag och kände faktiskt att den blev ganska bra. Iaf bättre än  hur jag hade redigerat den först, haha!

Jag vet inte riktigt vad jag ville få ut av detta inlägg men jag var nog inne på spåret att jag har utvecklats. Eller mitt öga har utvecklats ;) 
Det kan se vad som är snyggt och vad som är för mycket. Självklart kan min redigering bli bättre ändå.
Ha en awesome onsdag ❤  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fritt fram att kommentera! :)