Maja ✝

Hej!
Tänkte göra ett inlägg om vad som hände för exakt 1 år sen. Den korta versionen:
- Vi avlivade vår katt Maja.
Och här kommer den långa versionen:

-För exakt 1 år sen avlivade vi vår katt Maja. Maja var verkligen den bästa katten man kan tänka sig! Hon var mer än en katt liksom. En fantastisk egenskap hon hade var bland annat att hon kom när man grät. Så fort man var ledsen hörde man något som kom tassande till än och tröstade än. Man blev verkligen mycket gladare och kunde glömma att man var ledsen. Hon fick allt att gå över bara genom att komma och kela lite. Det uppskattades verkligen när det var som jobbigast ❤

Men det jag kommer ihåg mest av henne var julaftonen 2006. Det var dagen då hon kom till oss. Helt så kallade "random" kom hon till oss på julafton. Nä men hon hade fått tag på julskinkan som vi hade ställt ut under natten för att den skulle svalna och hade glafsat i sig 1/3 av den! Sen tyckte hon väl att det verkade bra att bo här och att man kunde få rejält med mat och stannade därför hos oss.

Hela 6 år fick vi ha den där underbara katten hos oss. Och under dem 6 åren hände det mycket! Hösten 2007 blev hon bara rundare och rundare om magen och i november kom det fram 4 små söta kattungar som vi har behållt. Tyvärr sprang 2 av dem bort under åren och nu har vi bara kvar de 2 andra busarna.
Som sagt sa jag ju att det hände mycket och här kommer det värsta:
Under sensommaren/hösten blev Maja bara mindre och mindre. Aptiten försvann och vi bestämde oss för att ta henne till veterinären. Snabbt fick vi beskedet att hon hade diabetes och vi var tvungna och ge henne medicin. Vi försökte och försökte men hon fick inte i sig den och vi beslutade att hon skulle få somna in. Det var hemskt att se henne lida och att hon hela tiden var på jakt efter mat. Hon var desperat.
När vi hade tagit beslutet och sagt hejdå åkte pappa in med henne till veterinären och kom hem med en "kista" med henne i.
Jag minns att jag satt i skolan under svenska lektionen och kollade på klockan och när den slog 10.00 tänkte jag:
- Nu är hon död...
Det var så obehagligt att veta. Att man aldrig skulle få se henne levande igen, aldrig skulle få se hennes pigga gula ögon, aldrig skulle få se hennes svans röra sig. Det var bara så hemskt!
Hon skulle aldrig komma och möta än när man kom hem från skolan. Hon skulle aldrig igen hoppa upp i mitt knä och lägga sig. Det var många saker som aldrig mer skulle inträffa.

Det är en sak till jag vill säga:
Du kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag kommer aldrig glömma dig. Du är älskad för evigt ❤ 

    Jag kan inte hålla tillbaka tårarna när jag skriver detta


Vila i fred Maja ✝  

2 kommentarer:

  1. Hon var den mysigaste katten även fast jag inte träffade henne så mycket♥♥ Finns för er ;)♥

    SvaraRadera

Fritt fram att kommentera! :)